Rover Metro i 220 GTI



Produkcja pierwszego modelu Rover Metro rozpoczęła się 1980 roku pod nazwą Austin Metro. Dopiero w 1982 roku występował pod nazwą Metro. Celem producenta było stworzenie super małego samochodu. Trzecia generacja tego auta wyjechała z fabryki w 1990r. Auto było wyposażone w silnik 1100 ccm o mocy 76KM. Wersja GTI tego modelu na początku miała silnik 8-zaworowe o pojemności 1400 ccm o mocy 95KM. Później pojawiły się silniki 16-zaworowe o mocy 103 KM. W wielu Państwa takich jak Włochy lub Francja samochód był znany pod nazwą Rover 111 i Rover 114 w zależności od rodzaju zamontowanego silnika. Model ten został także wykorzystywany w sporcie motorowym. Aby entuzjasta mógł w miarę tanio zacząć swoją karierę w motor sporcie zwiększano moc silnika do 130 KM.

Kolejnym modelem, który chciałbym omówić w tym dziale jest Rover 220 GTI. Znawcy tematu mówią, że samochód powinien nosić nazwę MG 220 GTI Turbo. Samochodów był produkowany tylko w okresie jednego roku, w latach 1992/1993. Hipotezy mówią, że wyprodukowano tylko 500 szt. tych aut, a znalezienie dzisiaj w ogóle jakiejś sztuki tego auta jest bardzo ciężkie. Samochód był wyposażony w silnik 2000 ccm o mocy 197 KM.

Pasjonat aut z GTI (2014)