/ Volkswagen Polo GTI - Pasjonat aut z GTI

Volkswagen Polo GTI



Początek Polo GTI sięga 1995 roku. Wtedy to VW postanowił rozszerzyć swoją ofertę samochodów ze znaczkiem GTI. Pierwsza generacja tego auta wyjechała z fabryki z silnikiem o pojemności 1600 ccm o mocy 120KM. Dzięki małym gabarytom od swoich większych braci, Polo osiągało bardzo dobre wyniki.

W 2000 roku producent postanowił przeprowadzić face lifting. I tak pojawił się odmłodzony model, także z silnikiem 1600ccm o mocy 125KM. Rzeczy, które go najbardziej charakteryzowały i zarazem odróżniały od swojego starszego brata to pakiet spoilerów, 15-calowe felgi aluminiowe znanej marki BBS, plaster miodu w grillu oraz obniżone zawieszenie o 10mm. Po 5 latach z fabryk VW wyjechał nowy model Polo GTI. W tym przypadku zmiany dotyczyły całego podwozia, silnika oraz zawieszenia. Nowy silnik pochodził od Golfa GTI. Była to jednostka turbodoładowana o pojemności 1800ccm i mocy 150KM. Pechowo dla VW, w swojej klasie auto napotkało konkurenta, z którym mi tak dobrych parametrów nie było wstanie konkurować. Wtedy to postanowiono wydać nową, mocniejszą wersję pod nazwą Polo GTI Cup Edition, która była szybsza o 0,7 sekundy od 0 do 100 km/h.

2010 rok przyniósł premierę nowego modelu. Ku zdziwieniu silnik w nowym modelu to jedynie 1400cmm pojemości, ale za to moc wzrosła o 30KM w stosunku do swojego poprzenika. Dzięki tym modyfikacją i dwusprzęgłowej skrzyni biegów DSG, Polo po raz pierwszy przyspieszało do setki poniżej 7 sekund, co przyczyniło się do sukcesu tego modelu.

Pasjonat aut z GTI (2014)