/ Peugeot 306 - 308 GTI - Pasjonat aut z GTI

Peugeot 306 - 308 GTI



Model 306 został po raz pierwszy wyprodukowany w 1993 roku. Samochód miał być odpowiedzią Peugeota na inne samochody kompaktowe. Od początku był uważany za pojazd wygodny, sprawny i najnowocześniejszy w swoim segmencie. Pierwsze do seryjnej produkcji weszło nadwozie hatchback w wersji 5-drzwiowej. Dopiero pod koniec 1993 roku uruchomiono produkcję wersji 3-drzwiowej. W kolejnym roku zaczęto produkcję najpierw wersji cabrio, a następnie sedan. Dopiero po 4 latach Peugeot wypuścił z taśmy produkcyjnej 306 w nadwoziu kombi wraz z wypuszczeniem wersji po liftingu. Na początku modele 306 nazywano ze względu na rodzaj wyposażenia: Genoa, XSS, X, XT, XRdt oraz Xd. Dopiero później nazewnictwo zostało zmienione ze względu na rodzaj zamontowanego silnika.

W modelu po pierwszym face liftingu przeprojektowano światła tylne, reflektory, atrapę chłodnicy i zderzaka. Auto zyskało bardziej zaokrąglane kształty, ponadto maska zyskała większe i bardziej wyraziste logo producenta. Tył uległ zmianie dzięki nowym reflektorom oraz poprzez zastąpienie dotychczasowego napisu nowym, chromowanym napisem Peugeot 306. Wystąpiły także zmiany we wnętrzu samochodu, które odświeżyły wygląd wewnętrzny auta. Gama silników benzynowych została zwiększona o nowe 16-zaworowe głowice. Nieznacznie wzrosła także moc. Powstały także nowe modele, takie jak: model Rallye, stworzony na bazie GTI. Niestety w wersji Rallye zmniejszono komfort wyposażenia wnętrza samochodu. Model stał się bardziej spartański. Pozwoliło to zmniejszyć masę auta o 65kg.

W 1999 roku model 306 przeszedł kolejne modyfikacje. Począwszy od tego momentu wszystkie nowe wersje XS, XSi, XT oraz Diesel Turbo otrzymały body kit od wersji GTI-6. Również wnętrze zostało odświeżone po przez dodanie czarnych plastików. W autach napędzanych silnikami wysokoprężnymi zastąpione stary silnik XUD, nową jednostką HDi z bezpośrednim wtryskiem Common rail.

Produkcję 306 trzeciej generacji zakończyła produkcja modelu 307 w 2001 roku. Niestety ten model Peugeota nie doczekał się wersji ze znaczkiem GTI. Dopiero następny model 308 to powrót Peugeota do modelu z pod znaku GTI. Pod maską tego auta znajduje się silnik benzynowy 1600 ccm o mocy 250 KM. W porównaniu ze zwykłą wersją, GTI ma zmienione zawieszenie, układ kierowniczy oraz hamulcowy. Peugeot od samego początku tworzenia tego modelu w wersji sportowej podkreślał, że chciał aby auto łączyło w sobie komfort i emocje. Teraz pozostaje czekać na opinie użytkowników tego modelu, aby zobaczyć jaki jest na prawdę.

Pasjonat aut z GTI (2014)