Mitsubishi Colt i Galant GTI



Mitsubishi Colt to auto zaliczane do segmentu C. Występował jedynie w wersji hatchback. Pierwsza generacja pojawiła się 1978 roku. Model z znakiem GTI pojawił się dopiero w trzeciej generacji tego modelu w 1987 roku. Model ten był wyposażony w silnik benzynowy o pojemności 1800 ccm o mocy 136KM. Czwarta generacja Colta pojawiła się w 1992 roku. Model ten był sprzedawany pod różnymi nazwami. I tak np.: Proton Satria w Malezji, w USA jako Mitsubishi Mirage, a w Japonii tylko jako Mirage. U schyłku produkcji czwartej odmiany tego modelu pojawiła się wersja GTI z silnikiem 140KM o pojemności 1800 ccm. Samochód rozpędzał się do setki w 7,6 s. Powstały jeszcze dwie generacje tego auta, ale żadna nie doczekała się wersji ze znaczkiem GTI. A ostatnia VI generacja była zaliczana do segmentu B i nie miała nic wspólnego z hatchback'iem.

Kolejnym modelem, o którym chciałbym opowiedzieć z pod znaku Mitsubishi jest większy brat Colta, a mianowicie model Galant. Jego produkcja ruszyła 1969 roku. Szósta generacja tego modelu, która ujrzała światło dzienne w 1989 roku posiadała w swojej ofercie wersję GTI. Była to wersja limitowana, stworzona przez Niemieckiego tunera firmę AMG, która do dnia dzisiejszego kojarzona jest wyłącznie z marką Mercedesa. Samochód był wyposażony w silnik 16-zaworowy, z 170KM i unikalnym body kitem. Aktualnie wersja Galant produkowana jest w Stanach Zjednoczonych. W 2009 roku przeszła ostatni face lifting.

Pasjonat aut z GTI (2014)